fem-fråge-lista


Vad heter du och vad hur trivs du med det? Jag heter Klara Alice Märta Hjorth. Klara varken ogillar eller gillar jag, det är väl bra men jag tänker mest att det är vanligt och det låter som ett namn på en tjock katt. Alice är ett av de bästa namn jag vet, Märta tycker jag mest låter som ärta och Hjorth är väl bra det med. Fast helt omöjligt att uttala för spanjorer. Men tvåstaviga namn är de bästa.

 

Vad är ditt första minne? Att jag sitter i våran jättegamla orangea volvo och äter AKO-kolor med min storasyster. Inte så dramatiskt och jag vet inte varför just det fastnat, jag var ungefär två år gammal när det hände.

 

Vem/vilka beundrar du? Hm, folk som kämpar. Så klart. Morgan och mina vänner som lyssnar och bara finns när man knappt står ut själv. Alla de fritidspolitiker som är aktiva inom Miljöpartiet, Roméo Dallaire, bra lärare som valt just det yrket för att de vet hur fatalt viktigt det är trots de usla lönerna, alla demonstranter under arabiska våren osv. osv. osv.

 

Vad önskar du dig i julklapp? Att mina föräldrar inte bygger om vårt kök. En prenumeration på Expo, pengar att spendera på nötter och frukt och mat från Hötorgshallen och Goodstore, kvällskurser i arabiska och bra tuschpennor. Jag fick ju just en halv kamera så det är inte läge att önska mig något stort, inte för att jag vet vad det skulle vara för något. Möjligtvis nya glasögon.

 

Vad vill/planerar du att göra i sommar? Så långt kvar, men jag vill så himla mycket. Kommer väl antagligen jobba på ett eller annat sätt, vara på Gotland någon vecka och så vill jag åka på festival och dansa benen av mig. Och tågluffa. Åh jag vill det så mycket, till medelhavsländerna och östeuropa och Marocko. Men Morgan kanske ska åka till musikhögskolan Berklee i Boston i fem veckor och då blir det svårt. I så fall vill jag åka någonstans med Alice hihi.

 


Kommentarer
Postat av: alice

jag röstar för Spanien!!!!??? (inte mainstream typ Berlin. eh) så kan du showa dina kunskaper och jag försöka lära mig<3

pussPUSS (och märta är visst fint. trots slånde likhet med ärta..)

2011-12-06 @ 19:02:03
URL: http://enkelv.blogg.se/
Postat av: klara

ja spanien!! åh måste visa dig san sebastián på googlemaps, har aldrig varit där men jag måste dit någon gång. eller ska vi åka till sydamerika? hehehe... snälla?

kram och puss och alice märta måste vara de bästa namnen bara för att. så klart.

2011-12-06 @ 20:31:17
URL: http://selfvalidation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0