hår 2008 och 2009!!!

På sommaren är det meningen att man ska göra saker som att titta igenom jättegamla bilder på datorn och bli lite nostalgisk. Alla egobilder gjorde mig otroligt sugen på att göra en sammanställning i foton över mitt hår, mycket mer spännande eller viktigt än så kan det ju inte bli!

I sexan hade jag någon slags icke-frisyr med försiktig snelugg i en tråkig icke-färg, men jag posade inte mindre för det.

 

I sjuan hände det grejer. Samtidigt som jag gjorde den stora upptäckten av café string lät jag frisören klippa upp mitt hår så jag såg ut som... en igelkott från åttiotalet? Jag tyckte att det var lite fräckt och längtade efter att kunna göra en panda.

 

Det blev rufsigare och rufsigare och utsatt för hårspraysövergrepp. Förstår inte riktigt vad jag tänkte med det jättelånga håret som var kvar. Får mig att tänka på en viking...

 

Ett försök till panda! Klistermärksstjärnor och rosett var grejen. Enormt tråkig hårfärg hade jag.

 

Haha åh den här bilden är så ful-fin. Armbanden, naglarna med stjärnor, stjärnor under ögonen, polarn och pyret-tröjan, läppstiftet.

 

Det här var början av åttan och efter sommaren hade jag ju fin hårfärg! Den skulle jag inte banga på idag tror jag, hmm...

 

Roligt att jag var sötare då än nu.

 

Sen tröttnade jag på det och på våren i åttan blev håret istället gult.

 

för att sen bli vitare och fluffigare. Ganska fint faktiskt!

 

Åh egobilder i badrummet är verkligen något alldeles extra. Hur kunde jag ha så rufsigt hår? Nu ligger det platt och livlöst (förvisso glansigt) som långa hundöron och vill inte alls sammarbeta.

 

 

I början av nian var det verkligen väldigt vitt. Önskar lite jag orkade ha det igen.

 

Men det tröttnade man ju också på och istället försökte jag i november febrilt färga det brunt vilket till en början bara var gröngrått. Men skam den som ger sig! Av pappa fick jag kommentaren "var det inte bättre blont..." FORTSÄTTNING FÖLJER!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0