tre tvärbanehändelser

 

Morgan 2009 hoho

 

- I söndags åkte jag hem efter att ha tränat och en man med cykel kliver på vid Valla torg. Föraren säger i högtalaren att han inte får ha med cykeln och att han måste gå av, varpå mannen med cykeln skriker "KEDJAN HAR LOSSNAT OCH MIN HÖGGRAVIDA FLICKVÄN LIGGER OCH GRÅTER FÖR ATT HON HAR SÅDANA VÄRKAR. LÅT MIG ÅKA TILL HENNE" men föraren står på sig trots att många runt om i vagnen mumlar att låt honom stanna! och ha lite medlidande!

 

- För en vecka sen stod jag och läste på tväbanan när jag hör konduktören fråga flickan bredvid mig "are you from Nigeria?". Hon svarade att jo det var hon och han blev så himla glad och sa att det var han också. Men att han inte visste vem hennes pappa var gjorde honom besviken, "I should know who he is!" sa han om och om igen. Sen pratade de länge om Nigeria och Sverige. Lite fint.

 

- Jag blir så glad när jag ser stora, starka, farliga killar i tjugoårsåldern iklädda tajta linnen, halsband med djurtänder och tatueringar sitta och läser böcker som Mästaren och Margarita eller något av Strindberg. Speciellt när killarna har en arg hund som ligger och dreglar bredvid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0