vinterlista

 

Den här listan publicerade jag i augusti men den känns lite mer relevant nu, så jag tänkte lägga upp den igen, aningen redigerad. Det här är alltså vad jag (och Morgan) har kommit fram till att vi ska göra för att göra november-december-januari-februari mer uthärdliga.

 

- promenera mycket och vara ute mycket i allmänhet

- ha varma kläder även om de är fula (uggs!)

- ha ljusslingan i mitt rum tänd mycket

- träffa många kompisar, hänga runt, prata prata prata prata

- åka längdskidor och långfärdsskridskor med matsäck och kaffe och te

 

 

- hitta på saker, göra utflykter, upptäcka nya platser, göra miniresor, ta initiativ

- fika mycket på caféer

- ha spelkvällar. monopol, alfapet, backgammon, finns i sjön, galenpanna

- ha långkalsonger och raggsockor

- lyssna mycket på Claude Debussy

- ha fina kläder! jag mår i alla fall sämre om jag har mina fulaste kläder på mig

 

 

- titta på In treatment och alla dokumentärer som finns på svtplay

- läsa många och bra böcker

- SOVA MYCKET

- pussas mycket

- planera resor

 

-  ha fint nagellack

- upptäcka kungsholmen och inte bara hänga på söder

- dansa mycket

- inte plugga för mycket (förutom spanska, det kan inte bli för mycket)

- träffa mina systersöner ofta

- fortsätta lyssna lika mycket på radio och Filosofiska rummet


Kommentarer
Postat av: Alice

Bästa listan<3

2011-11-06 @ 12:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0