för idag när jag cyklade var det höst

Igår gjorde jag och mamma något så fint som att fylla en flyttkartong med äpplen från hennes kompis träd. Jag var helt lyrisk och nu har vi äpplen för hela hösten. Och äppelmust! Mammas kompis hade åkt till Rosenhill och kommit tillbaka med 80 liter äppelmust. Jag drack så mycket att jag mådde illa. Det var nästan värt.

Och idag har jag spelat wordfeud och stannat i skolan till halv sex med Helena och Wilmer bara för att skriva på en så jobbig samhällsuppgift. Vi är inte ens klara. Hemma har jag skivat och kanelat och hängt upp äpplen på tork så snart har jag äppelchips! Nu väntar mina fina läxböcker på mig <3 Känns skönt att vara tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0