menskoppar

Tänkte skriva om en så himla bra sak, nämligen menskoppar. Känner mig lite ledsen för alla tjejer som inte har en, det är kanske mitt bästa köp någonsin. Man kan ha den i tio timmar utan att byta, så man slipper gå upp mitt i natten. Det är nästan inte ens jobbigt att ha mens längre. Miljövänligt är det också då man slipper all bomull, det finns ingen risk för tampongsjuka och det är sjukt billigt. En menskopp kostar trehundra kronor och man kan ha den i flera år om man sköter den rätt, så himla värt. Spring till hälsokosten på Götgatan och köp!!


Kommentarer
Postat av: A

1.) Hur får man den på plats?

2.) Känner man av den när man rör sig? Isf hur känns det?

3.) De ser något stora ut, vidgar man utrymmet där nere med så många timmars användande i sträck?

5.) Hur säkert är det egentligen att gå runt med gummi i slidan upp till 10 timmar?



och jag vet inte hur miljövänligt det är att tillverka/återvinna gummi men förstår att det är mer miljövänligt än tampong.



Kul att du tipsade vore tacksam för svar, funderar på att testa iaf!

2012-04-22 @ 21:45:43
Postat av: klara h

1) hej hej läs på menskoppen.se!! där står allt. det tar några gånger innan man verkligen förstår hur man ska göra men ge inte upp!

2) det känns inte alls när man använder den om den sitter rätt

3) nej, den sitter liksom så pass långt in att det inte töjer någonstans. och med tanke på att man kan föda ett barn så är en menskopp inte så himlans stor.

5) det är inte gummi!! det är sillikon som inte är farligt alls för kroppen, folk har ju det i bröstinplantat också. men jag har också tänkt på det här.



joho jättebra för miljön, EN liten sillikonkopp jämfört med hundratals kanske tusentals tamponger är ju kalasbra

2012-04-22 @ 21:57:07
URL: http://selfavlidation.blogg.se/
Postat av: A

Mycket riktigt gick jag in på sidan och läste på, den verkar mycket praktisk och finurligare än tamponger. Återigen tack för tipset och för svaret såklart!!:)

2012-04-23 @ 19:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0