paris tredje dagen

Kom på att jag glömt att visa bilderna från sista dagen i Paris! Längtar tillbaka ungefär ständigt. Men jag ska inte klaga, det var tredje gången jag var där inom loppet av ett år haha.

Efter frukosten tog vi oss till den fina och kulliga parken Buttes Chaumont som ligger en bit bort från centrala Paris. Vi var så himla trötta i benen och satt mest på bänkar. Det fanns körsbärsträd!

Fina Marais.

På eftermiddagen gick vi långt till Mamie Gâteux, kanske det mysigaste och tantigaste fik jag besökt. Morgan åt valnötstårta som var helt fantastisk.

Sa tack och hej och längtade lite efter att få fika där igen.


På kvällen förstod vi oss inte på franska mataffärer, åt i Marais, hade hemskt hemskt ont i fötterna (nästa år blir det gympaskor) och drack mojito och öl på Ave Maria en sista gång. Packade och var lite vemodiga men väldigt nöjda. Konstaterade att nästa gång hyr vi lägenhet för tänk vad fantastiskt det skulle vara att bo här i några veckor i kanske världens bästa stad med en handfull fina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0