juli augusti september 2011

Juli.

Åkte till Gotland en vecka medan Morgan var kvar i stan och jobbade. Den där ön kan verkligen vara så bra. De veckorna på landet var nog de viktigaste på hela tvåtusenelva. De som liksom ändrade mest, och lugnade ner mitt överbelastade hjärta. För där finns så mycket tid att läsa och lyssna på sommarpratare och P1 och tänka medan man rensar ogräs, målar om fönster, plockar vinbär eller cyklar. Lite magiskt på något sätt.

 

Åkte buss och båt hem till Morgan i Stockholm (gud vad jag åkte fram och tillbaka hela sommaren) trots att han fortfarande jobbade från sju till fyra varje dag. Det var en helt underbar vecka, vi somnade bredvid varandra varje kväll i en tom lägenhet, lagade mat tillsammans, tittade på Jamie Oliver varje kväll och när han jobbade låg jag mest och läste i soffan. Träffade knappt någon annan och drömde om att det alltid skulle vara så här.

Tillbaka till Gotland i en vecka. Befann mig i en slags avskärmad barndomsvärld och vi köpte en kattunge av våra grannar. Var så lycklig över henne, en liten mjuk len pälsvarelse som somnade på mitt bröst varje kväll.

Fyllde år och sov på loftet med Morgan och kattungen och en kväll i Morgans familjs stuga var det det värsta oväder jag varit med om och vi somnade bredvid varandra på bäddsoffan. Mitt finaste sommarminne är från de här dagarna.

Chockgrät över Norge.

 

Bytte lugnet mot Emmaboda och hade så  fruktansvärt roligt. Spenderade varje vaken timma med de allra bästa kompisarna och lärde känna Alice på riktigt. Det var intensivt dygnet-runt-häng och jag älskade det trots vädret.

Här kan ni läsa mer, dag ett, dag två och dag tre-fyra

 

Augusti.

Vilade upp oss på ön igen i några dagar. Åh.

Hemma i stan var vi med Johan och Helena och en dag tog jag mitt pick och pack och åkte till Way out West med Morgan och Kalle och andra vänner. Upptäckte att det inte var min grej, men såg i alla fall Kanye West.

 

Hade sommarblekt hår när jag och Morgan åkte till Rosendahl och åt picknick och tittade på alla äppelträd och skrev listor på saker vi ska göra för att överleva vintern och hösten på bästa sätt. Fikade med Alice som äntligen kommit hem.

 

Drack öl med Sonja och avslöjade hemlisar, var på parkbio och fikade på café 60 hela kvällarna, gjorde en dagsutflykt till ett hippiekollektiv på Ekerö med Morgan och Helena för att äta lunch och prata och njuta av sommaren.

 

Kom tillbaka till skolan, posade i badrummet med långt hår och köpte min bästa bästa tröja som är sönder nu. Började på dans, tittade på In Treatment, lyssnade på Filosofiska rummet nästan varje dag och var hemma hos Hevin en kväll och dansade till Shakira med skolkompisar.


September.


Fikade en eftermiddag på Vurma med Filippa Matilda Lotta och Morgan och tillbringade sen hela kvällen på Filippas balkong med dem och Sonja. Åh fina fina vänner.


Var med Helena nästan varje dag, fikade på Kaffe och pratade på skolgården. Fina Helena.


Hängde på Charlies haha, bevittnade slagsmål och gillade sommarstockholm med Morgan Sonja Filippa och Matilda.



Skolan var elak och rivstartade, plötsligt hade jag och Morgan ingen tid att ses men varje helg promenerade vi länge, gick på Bondens marknad och traskade runt på Söder. Hehe bilden på mig är kul, ser gravallvarlig ut.

 

Rufus hade inflyttningsfest på sin takterass.

 

Jag tillbringade de flesta lunchrasterna med Helena och träffade Sonja ofta.

 

Skrev i dagboken att jag var så glad att jag lärt känna Alice, för få är så kloka som hon. Vi började håltimmesfika varje torsdag och smsade decimeterlånga livsuppdateringar minst varje dag.

Satt på Gildas uteservering en hel fredagskväll med Elina och Hevin, sådant man kan göra på sommaren.

 

Spelade galenpanna

 

Såg ut sådär och började med en så fina vana att promenera varje vardagskväll i min förort och lyssna på hiphop och känna mig mycket farligare än vad jag var. Åh längtar så mycket tills man kan promenera på kvällen igen.

 

Sista kvällen i september var jag med Lotta, Kalle, Rickard och Morgan och trivdes ganska så bra med allting.

Puh, ni anar inte hur lång tid det här tog. Har suttit fyra timmar i sträck nu haha. Första delarna kan ni läsa här och här!


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh fina Klara! Längtar så mycket till sommarlovet nu så vi kan hänga mer i parker och äta picknick, ses på Gotland, äta frukost på String och promenera i solen, hänga på en filt på sommarkvällarna med dig och Morgan och dricka kaffe på min balkong :D Åh vad jag längtar.

2012-01-23 @ 10:55:46
Postat av: klara

ja åh helena jag längtar så mycket. bara två månader till april och då är det faktiskt vår.

2012-01-23 @ 14:17:25
URL: http://selfvalidation.blogg.se/
Postat av: Madeleine

så fint! vilken skola/inriktning går du i? :)

2012-01-24 @ 19:00:15
Postat av: klara

hej madeleine! jag går sam/språk på södra latin och älskar det, har så fantastiska lärare och jättegullig klass!

2012-01-25 @ 11:40:18
URL: http://selfvalidation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0