midsommar

Hade en fantastiskt fin midsommar igår, tidigt på morgonen mötte jag upp Dina Morgan Filippa Julia Vera Asta och Fabian för att ta bussen en timma ut på Ekerö till Dinas mormor&morfars hus som stod tomt för dagen. 

Hade på mig nya skorna och hjärtiga strumpbyxor och tunga väskor. Vi var hemskt taggade.

 

Julia aka Lotta

Koncentrerat ätande <33 Vi åt jättefin lunch på deras uteplats som var som ett litet rum ute på tomten. Åh tomten! Vinbärsbuskar pioner syrener trädgårdsland allt allt allt det bästa hade de. 

Efter maten slog vi oss ner på gräset och lekte maffia och blev lite högstadie-nostalgiska. 

Så här fint var det inne i huset!

Vi spelade kubb och hängde på uteplatsen och blev fulla klockan två. Som de veklingar vi är drabbades alla av någon slags solsting och botemedlet blev tupplur, vatten och tabletter. 

Grillade som mästare, drack fin-öl och åt efterlängtad middag i uterummet. Så fina vänner. 

När det mörknade åt vi rabarberpaj och spelade galenpanna och ölspel och lyssnade på nittiotals-hits och blandade drinkar. Midsommar alltså <3<3<3 Min lätt bästa högtid. 

Och i morse tog vi bussen hem till stan och idag har jag mest läst, lyssnat på jättejättebra radioprogram och promenerat.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0