ungefär vad jag ska göra i sommar

 

Köpa longboard med Filippa och Julia och skejta vareviga sommarkväll i stan. Och ta med longboarden till Gotland!

 

Åka till landet med Dina och alla bästa vänner på midsommar och stanna uppe hela ljusa natten

 

Krama ihjäl Morgan innan han åker till Boston i fem långa veckor för att gå musikkurs på ett college. Är hemskt glad för hans skull men lite nervös över hur det ska gå, har inte varit själv så länge sen jag var fjorton ju

 

Jobba tre veckor på mina föräldrars kontor, tilllsammans med Morgan turligt nog. Vi ska äta lunch tillsammans varje dag och stå framför varsin dator och knappra

 

Spela backgammon med vänner på fik på söder

 

Dricka massa öl och aldrig gå och lägga mig

 


Äta så mycket frukt och bär och jordgubbar och enorma sallader med sparris och jag planerar en vegansk månad i juli! Det blir spännande, jag kommer klara det bra tror jag, ser fram emot det så mycket men måste läsa på först

 

FYLLA ARTON åh äntligen tack gud att det inte är så lång tid kvar nu, 20e juli smäller det. Vi brukar vara på Gotland då men nu har jag tvingat familjen att vi ska vara hemma så jag slipper vara själv på en åker ungefär när jag blir vuxen, Mogge är bortrest då ju

 

Cykla till Sickla och bada i sjön med Morgan och ta med oss frukost

 

Titta på massa EM-fotboll

 

Läsa lika mycket som jag gjorde förra sommaren, liksom sträckläsa hela dagar och skriva i fina loggböcker

 

Ha på mig fina bekväma sommarkläder och få solblekt hår och kanske lite fler fräknar

 

Vara på Gotland i två veckor i juli och plock röda vinbär i timmar och mest gå runt i trädgården och lyssna på radio och äta körsbär vinbär smultron krusbär morötter från landet

 

Se klart tredje fjärde femte säsongerna av The Wire

 

Göra utflykter med Morgan och kompisar till fina ställen i Stockholm som Rosenhill Rosendahl och Ulriksdal

 

Ta med Dina till Gotland och läsa högt på kvällarna innan vi somnar på loftet

 

Läsa all Tranströmer vi har hemma

 

Skriva massa dagbok

 

Titta på svtplay och lyssna på alla SR-program jag inte hunnit lyssna på. Typ P3 Dokumentär, Matens pris, Filosofiska rummet, P1 Dokumentär, Medierna, Konflikt, Tendens osv.

 

Det kommer bli fint trots att jag blir lämnad ensam i fem veckor. Men jag ser fram emot det och jag tror det är viktigt och lärorikt och så att vara lite självständig. Puss!


Kommentarer
Postat av: Greta

Wiiiiowiii vegansk månad! Du kommer klara det galant, det är så lätt & bra när man väl kommer in i det. Och din sommar kommer bli underbar tror jag, det låter så. & det har du förtjänat. Puss!

2012-06-10 @ 21:50:42
URL: http://punkelikat.se
Postat av: klara h

ja det kommer gå bra tror jag, äter i princip bara veganskt nu bortsett från fisk någon gång och lite mjölkprodukter hit och dit. åh blir så taggad! ska köpa mer bjäst <3

2012-06-11 @ 01:38:17
URL: http://selfvalidation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0