näbbmöss

Min bästa vän är Morgan.


När jag lagar mat lagar jag vegetariskt! Jag älskar att laga mat och eftersom resten av min familj äter kött blir det så att jag ganska många dagar i veckan måste laga själv.

 

Jag är rädd för att tappa kontrollen, att bli ensam. Jag är dålig i krissituationer och rädd för att tappa bort mig.

 

Den värsta känslan är att bli ignorerad och inte svarad på. Ensamhet och otrygghet, ångest och skam.

 

Den bästa känslan är trygghet och pirr i magen när man pussas.

 

Mina bästa egenskaper är att jag är ambitiös och omtänksam och att jag vet vart jag vill.

 

Mina sämsta egenskaper är att jag allt för ofta kan avbryta folk när de pratar, att jag alltid tar på mig för mycket ansvar, att jag konstant trampar på mig själv och inte tillåter mig att bli allt vad jag kan bli.

 

Jag lyssnar på P1 och Filosofiska rummet. Hiphop och jazz och Morgans spellistor. Jag dansar helst till Abba, Beyonce, Shakira och nittiotals-hits.

 

Jag pratar helst jättemycket. Jag älskar att diskutera och samtala men blir ibland så ivrig att jag avbryter, jag avskyr att jag gör det men jag hinner liksom inte tänka efter och reagera.

 

Jag tycker om snälla ögon, trygga händer, lugnande vänner. Vegetarianism, att diskutera, att läsa, festivaler, att träna, nördighet och vetgirighet, Sverige och frukt och cyklar och kattungar. Spanska, att dansa hela nätter, mina närmaste vänner, sommar och trygga kramar. Storslagna framtidsplaner.

 

I somras var jag på Gotland med Morgan, på Emmaboda och bodde ensam med Morgan i världens finaste sommar-Stockholm

 

Sist jag grät var igår,det händer inte särskilt ofta nu för tiden men ibland slås jag av hur jag söker mig till självdestruktiva situationer och relationer som jag inte klarar av.

 

Just nu vill jag att det ska bli onsdag för då flyger jag och Morgan till Paris för att lite i förskott fira att vi har varit tillsammans i tre år.

 

I dag har jag promenerat och sytt och läst och försökt distraheras och inte känna efter, velat stanna kvar i sängen.


När jag vaknar på morgonen somnar jag om, äter gröt och frukt, lyssnar på radionyheterna och kastar mig upp på cykeln för att trampa till skolan

 

Jag önskar att jag orkade tro på mig själv, att jag vågade stå på mig och säga ifrån.

 

Om jag var ett djur skulle jag vara en kanin säger Morgan. Fast jag ser mig hellre som en koalabjörn eller en gråsparv. Fast helst en uggla, men jag är verkligen inte en lugn långsam uggla. Mer en nervös darrig näbbmus med skrämselhicka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0