treårsdagen

Och idag har jag och Morgan varit tillsammans i tre år som kanske egentligen mer är tre och ett halvt år och både så ogreppbart och samtidigt självklart. Jag vill äta frukost med honom varje dag, äcklas lite av hur mycket smör han har på mackan och dricka upp hans juice när han inte ser. Varje dag tåpussas under bordet, lyssna på hans spellistor med Charlie Parker och Monica Zetterlund och på söndagar Satir i P1. Och jag vill iklädd i mina pyjamasbyxor sitta i hans knä och spela piano i mitt vardagsrum för han är så tålmodig och säger att jag är duktig och väntar tills jag hittar ackorden. Och jag vill promenera med honom i Sjöstaden där det förr fanns pilträd och vi tittar på vattnet och han säger att vatten är så fint och vi pratar om sånt som sedan glöms och jag kan smyga in handen på hans rygg under hans jeansjacka och bara vara kär ett tag. Och så promenerar vi i Enskede och tittar på träden och jag säger där bodde min barndomsbästis och han bryr sig egentligen inte alls men säger jaha och han har sin luvtröja och han rymmer allt som gör mig lycklig.

 


Kommentarer
Postat av: sonja

ni är bäst

2012-05-09 @ 16:38:06
URL: http://jasonjonas.tumblr.com
Postat av: idaawe

åh grattis fina ni! kram

2012-05-09 @ 18:07:28
URL: http://idaawe.devote.se
Postat av: Helena

alltså. ni. ni två <3

finaste par-fotot också.

åh, jag är väl så himla blödig men blev alldeles tårögd. puss på er båda två.

2012-05-09 @ 23:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0