lördag & söndag, moderna & palme


Äpplen har kommit att ta över denna lilla blogg men så får det vara, för även igår plockade jag fallfrukt och skalade rensade skar och kokade i bokstavligen talat timmar. Sen var lekte jag med mina bror- & systersöner som var här över dagen. 

Sonja frågade om jag ville gå på Moderna med henne på eftermiddagen vilket jag hemskt gärna ville, vi promenerade dit i finaste höstvädret och kollade på Yoko Ono's Grapefruit och svenska konstnärer från 1930-talet typ Sven Erixson som är min bästa mest nostalgiska. 



Och idag har jag bland annat gått på bio med Sara och sett filmen om Olof Palme. Helt fantastisk var den, ska skriva om den i skoltidningen har jag tänkt, så kan ni få läsa när numret är ute :-)) Men det var en väldigt välgjord film om både historien om personen Palme men också om Sveriges historia under femtio år.
När vi gick där ifrån var det här fint, vi köpte meze-lådor på Aubergine och satt på Saras innergård tills det blev för kallt.

Kommentarer
Postat av: julia

jag var precis och såg den! så jävla bra

2012-09-16 @ 21:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0