nu står han och väger mitt emellan nebulosorna och atomerna


mina bakfulla benhinnor och knän och vrister gråter i takt till de sista jag-vill-det-här-så-jävla-mycket-formuleringarna och igenslickandet av kuvertet där min ansökan till utbildningen i Chile ligger och spänner sig för imorgon postar jag brevet med mitt fula fejs leende från blanketten raka bläcksträcken inget får fucking gå fel. ibland när jag väntar på tunnelbanan och tänker på ögonfransar och stjärnor och att jag och Sara kanske flyttar till Sydamerika i augusti rinner mina ögon (men det kan vara tack vare fyratimmarssömnen plus förkylningen plus snålblåsten). vad fan klagar jag för.

 

jag har aldrig dansat så mycket som i torsdags (framförallt inte i mina högsta platåskor) har träningsvärk i vaderna och höfterna och mådde så f a n t a s t i s k t bra (med lite sorgedippar på Gretas axel förvisso). vill dansa på en scen med Elina Jonna Tara Greta Ahmet Helena Klara och flasköl varje kväll till allt som går att skrika till typ Like a prayer bara snälla famnar.

 

ikväll är kanske tredje helgkvällen i år som jag inte dricker, var på två skivor i veckan och då slutar fredagen i soffgråt för det var så jävla länge sen jag faktiskt tänkte på att det är enda alternativet och det var så jävla påtagligt och platsen bredvid mig i soffan så jävla lysande. jag skulle gråta så jävla mycket mer utan öl och dans. jag jag jag jag jag mig mig mig mig mig mig mig stoppa mig någon

 

hela världen mådde the cure igår, hela skolan var bakis luktade jäst hela världen var bakfull himlen och molnen tunnelbanan skanstullsbron flackade, grusgångarna fåglarna sjöng oresonligare än vanligt och word stängde ner sig själv och vilade mellan styckena till jag fick tvångsavsluta och vi satt i kaffis till Tom Waits och Håkan och väntade på att någon skulle rycka upp oss väntade på nästa tillfälle till fylledans eller i alla fall tillräckligt rena ögon för att läsa. 

 

jag längtar så mycket. puss vi försöker stå ut med varandra  

 


Kommentarer
Postat av: Sarre

Chilechilechilecjilichilichili!!!!!!!

2013-04-13 @ 20:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0