valparaíso

 

Om fyra veckor och fem dagar flyttar jag till Valparaíso med Sara och som om det inte räckte att vi ska få lära oss spanska och klippa radioprogram och äntligen komma bort från Stockholm och få nya kompisar, så visar det sig vara en så jävla fin stad vi kommer till också. Hänger ibland på googlemaps och scrollar mig runt på gatorna och husen är rosa blåa gula gröna och staden är byggd på 42 kullar så var man än är ser man havet och hamnen och det är varmt och hundar sover i skuggan och gamla personer sitter under parasoll och det är målningar på väggarna och elledningar längs trottoarerna och antagligen ganska skräpigt och nergånget och det blir så himla verkligt när jag på avstånd promenerar runt där fast så sjukt jag kommer liksom lära känna en ny stad? Det är massa krångel kvar med csn och eftersom varken jag eller Sara har visum måste vi fixa bussbiljett till Argentina efter 90 dagar samtidigt som jag blivit bestulen på bankkort och är luspank och mina glasögon har ju gått sönder så jag måste köpa nya osv osv. Men jag vet inte det känns så jävla jävla bra. 

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur länge flyttar du dit?

2013-07-19 @ 09:35:39
Postat av: klara h

ett halvår! kursen är en termin och när den är slut åker jag förhoppningsvis ett tag till Argentina & Buenos Aires också!

2013-07-19 @ 10:13:04
URL: http://selfvalidation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0