ALL OF THE LIGHTS

Spelade backgammon med Tobias på Nytorget idag vilket får representeras av en random men bra bild på Emma och Morgan från första veckan på södra, samt en bild från nyår på Morgan, Tobias och Emma.

Är så tröstlöst ledsen över att de tre äppelträden i min trädgård sammanlagt har tre äpplen i år. Va? Förra året hade jag med mig minst fem äpplen till skolan varje dag under två månaders tid (om inte mer?) för att vi i alla fall skulle hinna äta upp majoriteten av dem. Och vi ställde ut i fyllda korgar på trottoaren så folk kunde ta. Jag kan inte förklara vad det är med äppelträd, men jag skulle kunna betala många pengar för att det stora gamla äppelträd vi hade på Gotland skulle komma tillbaka. Det blåste ner i en storm för fyra år sen och jag har inte riktigt kommit över det. Kvar står en ihålig och ensam stubbe som har ockuperats av myror. Jag undrar hur många timmar jag spenderade i det trädet som liten, flera meter över marken med knastrande bark under naglarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0