doktor glas och bränn din bh

Efter månader av uppskjutning och ångest släpade jag mig idag motvilligt till H&M för att lägga dyra pengar på mitt hatplagg alla kategorier, en bh. Inte nog med att det är dyrt, obekvämt och en plåga att prova ut, kvinnor som bär bh mer än tolv timmar om dygnet har dessutom mycket högre risk att få bröstcancer än de som bär det mindre än tolv timmar eller inte alls. Så efter att småsvettig letat rätt på en inte för porrig variant, petat ut de förnedrande inläggen och till slut provat ut rätt storlek ligger den nu där på mitt skrivbord och hånler. Jag vill bränna den, slänga den, aldrig röra den. Och trots det har jag på mig en var eviga dag förutom på Gotland.

Men fan vad jag ska bränna gamla bhar när vi har bh-bränningsdag på skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0