en torsdagslista


Något som gjorde dig glad igår?
Att min klass var snäll, att spanskan var kul, att Morgan och jag var på så bra humör, pianojazzaftonen med Morgan och Elina och att jag sov hos Morgan och att hans mamma är världens bästa.

 

Vad gjorde du klockan åtta på morgonen?
Borstade tänderna bredvid min bästa person och slängde mig iväg på cykeln och trampade till skolan på bra humör.

 

Vad gjorde du för femton minuter sedan?
Promenerade min dagliga kvällspromenad i min bästa förort. Nej det kanske var en halvtimma sen. Chattade med Alice och läste bloggar i så fall!

 

Vad var det senaste du åt?
En morot eller torkade äppelchips med kanel som jag gjort själv!

 


Drömmer du mardrömmar?
Ja inte så ofta men de handlar om sjunkande båtar eller att jag åker skidor.

Favoritkläder?

Mina kjolar och skjortor från american apparel! Och min vita virkade tröja jag hade idag. Och mina stickade koftor. Och knästrumpor. Och träskorstofflor!

 

Vad är den äckligaste mat du vet?

Oljiga saker, typ friterat. Är vegetarian men jag tycker kött är otroligt gott, fast samtidigt hemskt äckligt också. Fast det värsta måste vara typ KFC eller sånt (speciellt efter att jag läst Eating Animals) Alltså. Det finns inga ord för min avsky.

 

Vad gjorde du i helgen?
Lyssnade på hiphop, fikade med Hevin och Elina och dansade.

 

Vad är dina fem viktigaste saker att göra den här veckan?
Åh har så mycket jag vill och måste göra. Men äta middag med kompisar, promenera i skogen med Morgan, plugga och boka boende i Italien typ.

 


Senaste låt du lyssnade på?
What's up fatlip med Fatlip (hemskt bra)

 

Vad tycker du är fulaste klädesplagget på män?

Knälånga shorts och strumpor i sandalerna.

 

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att flytta in i en lägenhet med Morgan nu på direkten, bara laga vegetarisk mat, lyssna på bra musik, sova i samma säng var eviga dag och somna om när han väcker mig på morgonen. (Tänk vad många hemmafester man skulle kunna ha där också)

 

Bästa boken nånsin?
Catcher in the rye eller Eating animals, kan inte bestämma mig.

Vilka tidningar läser du?
DN, Expo, DN världen (hehe), Latin Lover (<3) och Grön Ungdoms medlemstidningar. Älskar historietidningar som handlar om andra världskriget i varje nummer typ.

Har aldrig förstått grejen med typiska tjejtidningar, mår verkligen bara dåligt av dem. "Så här gör du för att killen ska ha det så skönt som möjligt i sängen!!" eller "Få en platt mage till sommaren!!" ÅÅH!

 


Vad önskar du att du var bättre på?
Att jag hade bättre tålamod och att jag var bättre på att släppa mitt kontrollbehov.

 

Vad är din största rädsla?
Så himla många. Men framförallt att något ska hända Morgan.

 

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
"Trygghet finns inte i en enda pojke. Det finns hos ens vänner" fick jag höra vid ett tillfälle jag var så skör och svag och öm. Det gjorde vidrigt ont. Men det har jag slutat tänka på för länge sen. (Och på ett sätt var det nog bra att höra. Eller inte bra för tillfället men kanske bra i längden).

 

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Vera och Hugo! Eller Arvid, det är mitt bästa namn.

 

Det finaste sms du fått i år?

Kommer inte på något speciellt men jag blir alltid så glad av de oväntade där det bara är ett hjärta eller när någon kompis säger att det var fint att fika och prata.

(Listan är ihopklippt från lite olika bloggar hehe)


Kommentarer
Postat av: Anonym

din blogg är min bästa blogg. kanske för att min pojkvän också heter morgan. i alla fall min favoritblogg av alla. bra grej.

2011-09-30 @ 01:16:21
Postat av: klara

åh tack snälla! vad glad jag blir. Morgan är nog bästa namnet. (bättre än Arvid till och med)

2011-09-30 @ 08:37:05
URL: http://selfvalidation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0