fredag 01:21

 


jag sitter aldrig ner för det gör mig illa till mods. men tittar gärna på väggarna i huset och konstaterar olika saker som jag inte ska säga just nu. det skulle bara bli missförstånd. vilket. ja. väggarna är bleka i vilket fall som helst, och buktar lite. utåt eller inåt jag vet inte så noga. påminner om filmtitlar som ingen lägger märke till eller som inte ens tänktes igenom när de bestämdes. de påminner om något som jag drar i och drar i men som ålar sig och håller på. knepigt. tänker på att vi satt i gräset vid Årstaviken och två tjejer från Dalarna ville bjuda oss på snus men du ville inte och den ena hette Elsa och då vågade inte jag heller när du inte vågade och du tyckte nog det var äckligt och jag är ju tjej! men det tänkte jag inte på då. nej det var inte det minnet.
eller när vi sprang vid Årstaviken fast längre bort mot golfbanan, det tänker jag på nu. och du var snabbast på 3.5 kilometer kanske tretton minuter tror jag och du låg på gruset när jag kom i mål du vinglade över mig, träbron, och det klippte i mig. eller så inbillar jag mig det kan jag mycket väl göra. men nä nu inbillar jag mig att du hade tjocktröjan som vi köpte tillsammans men den köpte vi ju i november kanske. den randiga som vi hade likadana i olika färger med luva. den hade du definitivt inte. förutom när jag minns det har du den. du har också tjocktröjan som du och jag och mamma såg på stadium som egentligen var ful men vi ville ha den du var lång bredvid min mamma. vi åkte hem i den lilla Forden som en kan dö i bara den krockar. tur att vi inte gjorde det. dina knän slog i sätet framför. väggarna ja, jag tittar gärna på dem. låter de falllllla mot mig men sen fokuserar jag blicken och de är lika tråkiga som innan. blickstilla. tråkigt.

 

jag vet inte vilken fot jag brukar stoppa dörren med eller vilken tand det ilar i eller för den delen vilken fot jag sätter ner först när jag trillar. tror höger. men jag ställer alarmen så tyst så tyst jag kan, fem minuter. grååååter över efterfester jag inte går på; säg att det inte var sista chansen!! SÄG DET I VERSALER!!! champagneglas nej nu får det vara nog. dricker vatten ut vattenglas istället, väntar på storm jag hörde en riktig explosion igår. kanske bara var en värmepump som dog eller nåt. drömmer om luggar jag älskar luggar. och knutar. explosionen kändes ungefär som den i mitt huvud när jag blev inbjuden och möjligheterna passerade revyyy framför mina arma geggiga lortiga ögon. tånaglarna vill inte ens vara kvar hos mig, tycker om Tara och hennes tjocka hår. alltså jag tycker om Tara, inte tånaglarna.

 

som när vi såg Håkan för andra gången och jag grät hejdlöst. för vi fick en dålig plats. eller vad det nu var. dålig öl. nu är väggen grön och vägen tyst och hjärtat hungrigt. konventioner fuck you.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0