underkastelsen

Den här dokumentären såg jag för några dagar sen och den är nog tillsammans med Gasland den bästa jag sett. Inte så hoppingivande men så himla viktig. Den handlar om hur vi har impregnerat vartenda hörn av världen med kemikalier och besprutningsmedel, och hur det påverkar foster i magen, hjärnutvecklingen, fortplantningen och hur det har lett till ökning av fetma, diabetes, astma, cancer och allergier i västvärlden. Låter ganska osexigt men filmen var fruktansvärt viktig och liksom bedövande. Nu kanske ni inte blir lockade att se den men gör det. Gör det gör det gör det.

Efter att ha sett den har jag bestämt mig för att sluta använda smink (i alla fall sex av sju dagar), hårspray, att aldrig äta p-piller och att aldrig aldrig ge mina framtida barn leksaker i plast. Blir så himla rosenrasande arg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0