paris andra dagen

Så här fin kan en morgon i Paris vara.

Efter frukosten tog vi metron till Monmartre, men jag har konstigt nog inga fina bilder därifrån. Tror det berodde på värmen, våra värkande fötter och trötthet. Men det var en fin utflykt och vi fikade i en av alla backar som finns där.

Tillbaka i Marais fikade vi ännu mer, nu vid Place des Vosges som är ett av de bästa ställena jag vet. Ni måste åka dit om ni är i Paris!

Vi låg i gräset ända tills solen gick ner, lyssnade på Erykah Badu och spanade på franska frisyrer. Hade kunnat stanna där hela våren, minst.

Haha inte så gulliga som vi trodde när vi fotade.

Det skymde och vi traskade hem.

Åt middag på Ave Maria. Lova att gå dit om ni är i staden, det är en helt fantastisk bar och restaurang med så fin och knäpp inredning. Knäpp är ett fult ord. Men ni fattar.


Satt kvar länge, drack öl och mojito och pratade om oss och hur fint är inte livet ibland.


Kommentarer
Postat av: idaawe

nej vad fint! kram

2012-03-21 @ 06:35:40
URL: http://idaawe.devote.se
Postat av: emma

seriöst mitt hjärta stack till när jag såg första ave maria-bilden

2012-03-28 @ 14:44:26
URL: http://dinosauriedisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0