en glömd klocka

Fina saker är

- att Morgan glömde sin klocka hos mig och den luktar som hans parfym och låter som ett trollsländshjärta. Det finns inget bättre att än ligga och lyssna på den.

- att jag måste spänna klockan på innersta hålet när jag har på mig den, medan Morgan brukar ha den flera hål större.

- de fem stringhyllorna från femtiotalet mamma sa att vi hade på vinden.

- att städa på skrivbordet.

 

- den fantastiska jackan jag hittade i förrådet som mormor har sytt. Den måste mina framtida barn ha, måste måste måste. (Längst till vänster på bilden kan man också ana min favoritteckninge, ritad av Morgan.)

- att glömma vilken veckodag det är.

- att ha lärt känna Paris ganska bra ändå.

- mina betyg som är väldigt glad över.

 

(bild från extremt högt och otroligt nära av jonathan safran foer)

- bestämma sig för att måla om rummet från den äckliga spygröna färg jag tyckte var så fin i femman.

- vara modig och göra läskiga saker (fast jobbet går nästan över gränsen, jag får ont i magen av att tänka på det)

- kunna gå ut i trädgården och plocka rabarber.

- söta finskor på flyget.

- instagram.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0