två listor på tre dagar är inte illa



(Åh bästa högstadiebilderna)

Jag längtar efter:
Allt jag skrev i förrförra inlägget! Framförallt utbytesresan till Bilbao. Längtar i meningen saknar så vet jag inte. Filippa och mina högstadievänner bland annat. Och Alice som pluggar dagarna i ända.

Jag är ledsen över:
Så himla många saker, djurindustrin, Tea Party-rörelsen, Förbifart Stockholm, stödet för kärnkraft, ytlighet, ointresset för viktigheter bland så många i min ålder och jag skulle kunna fortsätta i timmar så jag slutar innan jag börjat.

Jag äter helst:
Vegetariskt så himla självklart. Havregrynsgröt med massa kanel och linfrön och nötter och bär eller äppelmos på. Och frukt! Jag äter runt 700-800 äpplen om året har jag tänk på. Hahahaha.

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning:
Att börja trean, den förmodade tågluffen i sommar, att fylla arton och att flytta hemifrån. Men jag är hemskt hemskt pepp på allt det också.

Det finaste jag vet är:
Att dansa till nittiotalshits med bra personer, tidiga morgnar, att bli väckt av Morgan, att prata prata prata med Alice och känna sig helt trygg och rätt, axlar och nyckelben, bilder från högstadiet, tjejer med långt mjukt hår. Och att sitta på en uteservering i Italien med så bra vänner och hetsigt diskutera alla världens problem och hur de ska lösas till in på natten.


Jag läser:
The bluest eye av Toni Morrison och den är så himla bra hittills.

Jag är galet stressad över:
Åh blir helt gosig i hjärtat för jag är inte stressad alls nu. Åh.

Jag lyssnar helst på:
Filosofiska rummet och P1, haha. Jag älskar SR så mycket. Annars lyssnar jag mest på hiphop just nu, Brother Ali, Hocus Pocus och Timbuktu. Lyssnade sjukligt mycket på Smiths från sjuan till ettan men det har liksom inte blivit så nu bara.

Jag drömmer om:
Känns som jag sagt det många gånger men jag drömmer om att jobba som utrikeskorrespondent i Latinamerika eller Mellanöstern (ska bara lära mig arabiska först hehe) för en stor tidning som DN eller på radio för SR eller på tv för SVT. Och så drömmer jag om att resa långt och länge och om att bli lugn och snäll och flytta hemifrån med Morgan och bo i en liten fin lägenhet fylld med viktigheter och bara umgås med personer vi verkligen bryr oss om och laga vegetarisk mat och prata filosofi hela dagarna.

Jag blir nostalgisk av:
Så mycket, jag är en hemskt nostalgisk person. Att promenera förbi mitt dagis, ja hela min förort egentligen, små meddelanden skrivna på mitt nattduksbord från -09, keso-och-rivna-morötter-med-juice-lunch, gosedjur, jordgubbs-lypsyl, teckningar uppsatta på mina sovrumsväggar, högstadie-sms, ABBA, sparkcyklar, foton på farmor (och äckliga tuggummin som luktar som hennes lägenhet), kiwimackor, magont man somnar med, olivtvål från the body shop, Mamma Mu och Pelle Svanslös.


Kommentarer
Postat av: Filippa

Hahaha älskar att alla ser sjukt uttråkade ut på andra bilden förrutom jag som verkar prata hetsigt. Saknar dig med vi ses på fredag wiho!



Ps. Ska du gå på timbuktu???

2011-11-16 @ 19:35:20
Postat av: klara

haha fast morgan ser ändå ut att vara på bra humör. ja fredag! jag tror att jag ska gå med dina oetterli, gå med oss vettja! de finns biljetter kvar. det kommer äga.

2011-11-16 @ 23:23:31
URL: http://selfvalidation.blogg.se/
Postat av: Filippa

haha jo men inte åt mig <///3 ja om det finns biljetter kvar när jag får pengar så är jag på!!!!

2011-11-17 @ 14:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0