april maj juni 2011

April.

Första dagarna i april var jag och Morgan i Paris. Det var så himla bra och så himla välbehövt. Hoppas vi kan åka tillbaka snart och hänga i judekvarteren, försöka tyda de franska menyerna på Ave Maria och promenera runt halva staden.

Gangsta-fest haha. Kvällen innan hade jag och Morgan varit hemma hos Matilda med henne och Filippa och vi insåg att Fjodor bodde i lekstugan.

På påsken klappade jag kattungar på Gotland, sådde sallad, morötter och potatis och längtade efter Morgan. Jag var så arg på min lärare för att de fyllde mina vårmånader med så fruktansvärt mycket plugg.

 

Annars kollade jag på läroverksfejden, hade tävling med Morgan om att lära oss alla världens flaggor och huvudstäder och så blev jag vegetarian. Mitt bästa beslut på hela året, borde skriva så mycket mer om det här egentligen. Sista april blommade körsbärsträden i Hammarby Sjöstad!

 

Maj.


Valborg var så väldigt konstigt men roligt när man tänker tillbaka på det. Ett oinbjudet dansande killgäng i vardagsrummet.

 

Den nionde maj hade jag och Morgan varit tillsammans i två år! (Haha bilden...)

 

 

Min trädgård såg ut som en djungel och vi cyklade överallt. (Finns inget bättre än att bli skjutsad och pussa hans rygg). Hade nationella proven och var ledsen över att min favoritmånad var så ohändelserik, tränade jobbade pluggade mest hela tiden.

Började googla på trötthetssyndrom och konstant utmattning för jag var så kraftlös. Kunde sitta i timtal, på riktigt, och bara stirra framför mig, känna hur musklerna svek mig, inte orka resa mig eller ens starta datorn. Hade svårt att ta mig till skolan och stannade ofta hemma. Först någon månad senare insåg jag att jag faktiskt gått in i väggen, vid sexton års ålder, att åtta månader av konstant stress och frånvaro av vila tagit ut sin rätt.

Lösningen var att vila, tre månader tog det att bli normalt energisk igen. Så vänner, akta er! Det är inte värt det, jag fick förvisso bra betyg av allt pluggande men jag hade bytt bort dem utan tvekan mot att ha ork att träffa kompisar och energi att ta mig upp ur soffan. Så snälla ni, sluta innan det går för långt.

 

Det var äntligen varmt, man kunde hänga utomhus och jag drack ofta kaffe på Mariatorget med Morgan. Läste två av mina bästa böcker, Den allvarsamma leken och Eating animals.

 

En kväll var vi i Rålis och lekte i lekparken och en annan dag var jag på loppis med Baba.

 

Hängde mycket i solen på skolgården med Morgan Kalle Guido Helena och resten av skolan. Åh låt det bli vår snart!

 

Juni.


Satt på en balkong med så fina kompisar en hel natt, lekte maffia och spelade alias till klockan fyra.

 

Var på Gotland en helg. Det var så varmt att man behövde solkräm och en av de bästa helgerna på året.

 

Tog oss ut till min bästa park Hagaparken, jag Filippa Dina Kalle och Morgan. Sådana kvällar är det bästa med våren.

Besökte Paris för andra gången på två månader, fast nu med min familj.

 

Hemma spelade jag kopiösa mängder backgammon, var glad att Ville kom hem från usa, åt lunchsallader och hummus-mackor, tittade på svtplay, sökte jobb jag verkligen inte ville ha och hade backgammon-spelkvällar hemma hos mig.

 

Midsommarafton är ett av mina finaste minnen från 2011, kvällen var inte så speciell och jag och pojken min gick hem vid efter tolv och spelade backgammon på hans balkong till solen gick upp igen. Då träffade vi Sonja och Filippa, satte oss på Montelius och träffade Raman. Allt var smått magiskt och solen tycktes inte gå ner. Nästa kväll var vi på Montelius igen och åt chilisås hahaha.

 

Morgan började jobba, jag hade all tid i världen och satt mest i min trädgård, lyssnade på radio, läste DN, åt smultron och väntade på att han skulle komma hem. När han väl var hemma tittade på Jamie Oliver, badade i sjön, brottades, åkte till Naturhistoriska museet och trivdes så himla mycket.


Kommentarer
Postat av: ulrika

måste verkligen säga att jag älskar din blogg fullkomligt - du uttrycker dig så himla fint och inspirerar verkligen mig! keep it up

2012-01-10 @ 00:18:52
Postat av: lisa

jag vill ha april maj juni nu med en gång tack, det är så fint och alla är så fina och nätterna blir finast.

2012-01-10 @ 01:02:55
Postat av: klara

åh tack vad glad jag blir!

2012-01-10 @ 23:52:57
URL: http://selfvalidation.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh skolgården i solen! Med fina dig också! Det längtar jag efter.

2012-01-11 @ 07:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0