januari februari mars 2011


Januari

Januari var snöigt och kallt och jag hade min vinterjacka från 2008. På jullovet fikade jag mest hela tiden, promenerade, åkte längdskidor med mamma, tittade på En kärlekshistoria och Amarcord med Morgan och hade High School Musical-kvällar med mina klasskompisar.


Hade skolångest, var barnvakt åt bästa pojkarna och bokade Paris-resa med Morgan. Det bråkades mellan kompisar, en kväll var vi alldeles för många i en liten lägenhet och dansade och en annan var jag hemma hos Helena med hälften av södras ettor.

 

Räknade matte med Hanna, hade obarmhärtigt mycket plugg och gosade mest med Morgan på helgerna. Den sista helgen i månaden var vi i våran kompis källare på Bondegatan tillsammans med ungefär hundrafemtio andra tonåringar och det var ungefär det sjukaste jag varit med om. Men roligt.

Och jag såg ut ungefär så här.

 

Februari.

Besökte Myrorna i Ropsten med Filippa Sonja Benjamin och Morgan och jag köpte min analoga kamera för tjugofem kronor.

Hängde hemma hos Julia med högstadievänner och hade på mig favoritkjol mest hela tiden.

Upptäckte hur bra Kaffe på St.Paulsgatan är och klippte lugg.

 

Matilda Filippa och Morgan sov över hos mig en kväll och vi googlade på wombats. En annan snöig dag var de på besök i min skola.

 

Var på Peppar en kväll och gick sen hem till Dina och hade så himla himla roligt. Annars var februari precis så tråkig som februari brukar vara.

 

Mars.


Snön började smälta och det blev försiktigt vår.

Mars började med sportlov och jag var hemma och läste allt jag kunde komma över. Upptäckte också storheten med att lyssna på radio och tillbringade största delen av tiden med Morgan. Vi spelade mycket piano tillsammans minns jag.

 

Var hemma hos Rufus en kväll med mina finaste vänner.

 

Såg ut lite så här och mot slutet av månaden hade jag så mycket i skolan att jag knappt hann sova. Pluggade oftast hela helgerna och kände mig konstant matt och utpumpad.

 

Köpte en klänning jag hade på mig nästan varje dag på sommaren.

 

Var på smögboyz-konsert haha.

April-maj-juni kommer snart!


Kommentarer
Postat av: sonja

älskar bilden på benne. den är så himla bra.

och fint klara fint. puss

2012-01-06 @ 18:04:18
URL: http://hands2holdudown.tumblr.com
Postat av: emma

<3<3<3

2012-01-06 @ 20:47:46
URL: http://dinosauriedisco.blogg.se/
Postat av: alice

ÅH JAA har längtat så mycket

2012-01-07 @ 02:01:22
URL: http://enkelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0