bra saker man kan göra i september

 September är bra och sånt här ska jag göra:

 
- Hänga utanför kaffis jätteofta & jättemycket (min sista sensommar-höst på södra, känns lite sorligt)

- Gå på loppisar, perfekt loppis-månad ju

- Promenera i Enskede och vid Sickla sjö och runt Årstaviken och i alla Stockholms koloniträdgård och titta på fina träd
 

- Dricka kaffe i fina koppar

 

- Göra äppelmos på äpplen från trädgården


 
- Bjuda hem vänner och dricka öl och spela spel
 
- Ha fint naggellack och min roströda halsduk och korta mockakjolar
 
- Sova hos Morgan på St.Paulsgatan och plugga hela kvällen i köket för det är så mycket bättre än att plugga ensam. 

 

- Äta höstmat som palsternacka linsgryta aubergine i ugn havregrynsgröt kronärtskocka Mettes bröd & rotmos 

 

- Plugga språk! Jag blir glad över varje glosläxa jag får (än så länge) och vill lägga ned massa tid på att plugga tyska spanska engelska svenska & litterär gestaltning. Och bara ha fina skrivhäften från muji och dyra pennor



 - Fika på uteserveringar innan det blir för kallt.

 

- Träna mycket och förhoppningsvis kunna springa i alla fall några gånger (har ju benhinneinflammation <3)

- Dricka mycket öl trots att man knappt har pengar

 

- Läsa de böcker som ligger på mitt skrivbord. Typ Aniara, Moment 22, Tranströmer, Män kan inte våldtas, Processen osv. 

 

- Jobba och tjäna pengar så jag kanske kanske kan flytta hemifrån till våren

 

Ungefär så hoppas jag. Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0