marken gror och går i knopp runtom min sysslolösa kropp

 
1. jag tänker att det luktar fjällsemester och diskmedel hemma hos dig. linoliumgolv som buktar i skarvarna eller något ännu värre. ikeaplast tjugominutersrast sopnedkast. nåt sånt tänker jag mig. fast nu tänker jag hur fin jag tror att din nacke är och det gör inget då. suck. nacke - världens mest uttjatade kroppsdel i romantiska sammanhang. efter ögon. och läppar. och händer kanske. världens fjärde mest uttjatade kroppsdel i romantiska sammanhang. men jag tänker mig hur len den är och då gör det inget igen.
 
2. en gång skulle jag och Hanna cykla vilse med mening på gotland. vi hittade tillbaka precis. och första gången vi var i vårt hus på vinden låg det döda flugor som en matta på fönsterbrädena och spindelväv som laserstrålar genom rummet ni vet. jaja. jag var liten och rockade rockring med henne och vi hade cirkus för alla som inte ville titta. vi längtade nog bort ändå för när solen gick ner packade vi konsumpapperskassar med äpplen och kakor och gosedjur och filtar och kalle anka och la oss på gräsmattan med dockvagnen och Stora Nallen och Gamla Nallen och tittade på äppelträden och läste högt. hon fyllde femton igår och för åtta år sen föll äppelklätterträdet som såg ut som en drake när det var storm. 
 
3. jag och mamma pratar om patriarkatet och är lugna. 
 
4. själv på en ångestbänk på Gullmarsplan 04:15 och en 35årig man som böjer sig ned och försöker hångla upp mig med sitt snirkliga jävla leende.
- kan du bara lägga av? 
- det var värt ett försök
 
sorgliga ensamma jävla patriarkala fan. gå hem och skäms och slå dig själv på käften
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0