onsdagslista

Jag har svarat på den här listan en gång förut och tänkte att det var kul att svara på den igen.


Jag längtar efter:
Att flytta hemifrån, den kommande helgen, fester på landet, löviga träd, när jag får tid att läsa så mycket som jag vill och när min katt får kattungar. Alltså jag längtar efter hela framtiden på något sätt.

Jag är ledsen över:
Framförallt köttindustrin. Och över att så många inte orkar tänka efter, ta beslut och stå för det de egentligen tror på, som alla de som äter kött för att det är bevkämast, man orkar inte ändra trots att man kanske ser att man borde. Och över att vi bor i kanske världens bästa land men ändå vet jag så många som inte orkar läsa tidningen eller ta reda på vad som händer i andra länder, trots att vi har alla förutsättningar i världen verkligen.

Jag äter helst:
Vegetariskt. Och jag älskar frukostar. Havregrynsgröt med nötter och frön och bär och så äter jag massa massa frukt. Och jag älskar dadlar och fikon och avokado och choklad och ingefärsgodis och sorbet och rotfrukter i ugn osv osv.

Det finaste jag vet är:
Kattungar och vänner. Morgan i mjuka skjortor, tidiga morgnar, att cykla och att titta någons ögon. Paris och Stockholm, parker och träden på Swedenborgsgatan. Eller träd över huvud taget egentligen, om jag kunde rita skulle jag fylla hela anteckningsböcker med träd.

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning:
Har mest samma svar som förra gången. Att flytta hemifrån och ta studenten framförallt, men det kommer bli så himla roligt samtidigt. Och att vara chefredaktör på skoltidiningen nästa år med Greta och Emma.

Jag läser:
Välfärd utan tillväxt av Tim Jackson, har precis börjat och ungefär hunnit förordet men jag älskar den redan och vill vika hundöron på varje sida och läsa högt för Morgan och Greta.


Jag är stressad över:
Inlämningar i för många ämnen och lite över hur jag ska få jobb i sommar men det löser sig alltid. Stress är livsfarligt brukar alltid Morgan säga när jag ber honom att skynda.

Jag lyssnar helst på:
P1, det blir många timmar i veckan. Radio måste vara det bästa medieformatet. Jag lyssnar mycket på José Gonzalez nu också, först kanske man fnyser lite åt det men skivan In Our Nature passar så bra hela tiden just nu. Och Erkyah Badu och A Tribe Called Quest. 

Jag drömmer om:
Att lära mig arabiska, flytta till Latinamerika, upptäcka världen med Morgan. Bo i kollektiv och åka på tågluffar. Bli lärare i språk och samhälle, flytta till landet och odla mina egna grönsaker. Att bli harmonisk och lugn.

Jag blir nostalgisk av:

Jag svarar som förra gången, att jag är hemskt nostalgisk och älskar att gå förbi mitt gamla dagis eller min lågstadieskolgård, läsa skrivhäften från när jag gick i trean och titta på bilder på Morgan och mig från 2008. Tänka på farmor, hitta mormors förlovningsring i en byrålåda och bilder på en sjuttonårig pappa. Jag har lappar, bilder och teckningar uppnålade på min sovrumsvägg för att jag inte vill glömma och jag skriver dagbok om varje dag. För att jag ska kunna minnas och jag tänker att jag på något sätt lever lite mer då än om allt hade glömts.


Kommentarer
Postat av: En annan Klara

Du och Alice, berätta! Ingen av er vill svara på frågan och jag känner mig förvirrad.

2012-04-25 @ 21:15:20
Postat av: klara h

jag kommer inte skriva om vad som har hänt mellan oss här, men ibland händer det för mycket som kanske inte kan lagas sen. åt båda hållen. men det är ledsamt hur det har blivit. vill hitta ett bättre ord än ledsamt, kanske sorgligt eller tråkigt. men ja, mer vill jag inte berätta

2012-04-25 @ 21:38:27
URL: http://selfavlidation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0